Visio nuorille

Ajatus siitä, että tulevaisuus kuuluu nuorille, ei ole pelkästään kulunut sanonta, vaan yksinkertainen ja paljas totuus. Jotta nuoret voivat rakentaa tulevaisuutensa vastuullisesti ja itsevarmasti, jokainen heistä tarvitsee vision.

Juuri näinä alati muuttuvina ja epävarmoina aikoina tarvitaan vakaita ja realistisia visioita.

Vaikka visio käsitteenä viittaa tulevaisuuden kuvitteluun ja tavoitteisiin, vahva visio auttaa ennen kaikkea kohtaamaan nykyhetken haasteet, selättämään ne tarvittavalla positiivisella energialla ja muuttaa ne mahdollisuuksiksi.

"Visio" - Psyykkinen valmennus nuorille

Nuori oppii optimoimaan omat ajattelutavansa, ajattelemaan rakentavammin ja ratkaisukeskeisemmin. Itseluottamus vahvistuu. Nuori oppii purkamaan painetta ja suojaamaan itseään siltä. Rohkeuden resurssi aktivoituu uudelleen. Hän uskaltaa olla oma itsensä. 

Nuori oppii reflektoimaan, priorisoimaan, rentoutumaan ja tarvittaessa lisäämään omaa jännitystasoaan niin, että hän saavuttaa optimaalisen suorituskyvyn tason ja pystyy toteuttamaan parhaan mahdollisen suorituksensa.

Valmennus tarkoittaa, että nuorilla on joku rinnallaan, johon he voivat luottaa. Silloin syntyy turvallisuuden tunne. Ja tätä turvallisuutta nuoret ja lapset tarvitsevat, jotta he voivat käyttää koko potentiaalinsa. Silloin toteutuvat myös onnistumisen elämykset, silloin syntyy elämän iloa ja voimaa.

Haasteet koulussa ja opinnoissa
  • Hermostuneisuus kokeissa, testeissä, kotitehtävissä, esitelmissä ja presentaatioissa
  • Pelko huonoista arvosanoista
  • Kokeisiin liittyvä ”blackout,” jossa oppilas tai opiskelija pärjäisi hyvin harjoitellessaan kotona, mutta epäonnistuu täysin koulussa tai yliopistossa.
  • Yhtäkkiä laskeva suorituskyky koulussa
  • Energiavievien koulutovereiden tai muiden ihmisten vaikutuksen torjuminen
  • Keskittymisen puute tai nopea keskittymiskyvyn heikkeneminen
  • Valmistautuminen tentteihin tai puheisiin ja  presentaatioihin yleisön edessä
  • Valmistautuminen pääsykokeisiin esimerkiksi ammattikorkeakouluissa tai yliopistoissa
  • Oman tien löytäminen koulun jälkeen. ”Mihin yläasteen jälkeen?”
Päivittäisen elämän haasteet
  • Itseluottamuksen puute tai sen heikkous
  • Heikentynyt itsetunto
  • Erilaisten häiriötekijöiden vaikutusten torjuminen
  • Paineen hallinta, niin sisäinen kuin ulkoinen
  • Huolia, pelkoja ja ahdistusta
  • Stressitekijöiden optimaalinen hallinta
  • Puutteellinen ajankäytön hallinta
  • Keskittymisvaikeudet
  • Liiallinen ruutuaika
  • Ylikuormitus / liiallinen rasitus
  • Pitkään jatkuvat stressioireet

Miten valmennus toteutetaan?

Valmennus toteutetaan lähi- tai etävalmennuksena. Valmennan suomeksi ja tarvittaessa myös saksaksi. 

Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!

franz@schnider.fi

+358 50 919 5117

Kuka minä olen ja millaisten kokemusten perustella voin auttaa nuoria ja lapsia

Laajan koulutustaustaani ja työkokemukseeni kuuluu myös lasten ja nuorten ohjaaminen ja tukeminen. Lukion sisäoppilaitoksen nuorisotyöntekijänä ja myöhemmin pedagogisena johtajana opin tuntemaan sekä nuorten ”murheet, huolet ja pelot” että myös heidän valtavan potentiaalinsa. 

Teologisen lisäkoulutukseni ansiosta toimin uskonnonopettajana ja lasten ja nuorten mentorina ala- ja yläkoulussa. Koulutettuna surutyöntekijänä olen tukenut lapsia ja nuoria paitsi ”aurinkoisina päivinä,” myös erittäin vaikeina aikoina.

Tutustuakseni paremmin suomalaisiin tapoihin, suoritin lisäksi lasten ja nuorten erityisohjaajan ammattitutkinnon. Suomessa työskentelin nuorten ohjaajana ennen kuin otin vastuulleni perheryhmäkodin johtajuuden. Työnohjaus- ja mentorointikoulutukseni sekä nykyinen Psyykkinen huippuvalmentaja -koulutukseni ovat muita tärkeitä työkalupakkini osia.

Oman yritykseni johtamis- ja työyhteisökouluttajana viimeisen kymmenen vuoden aikana olen saanut monipuolisen näkemyksen suomalaisesta työelämästä. Tämänkin kokemuksen ja kansainvälisyysosamiseni käytän hyödyksi valmennuksessa, ja se rikastuttaa nuorten vision rakennusta.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä: Neljän lapsen isänä (joista kaksi on jo aikuisia) tiedän omasta kokemuksesta, mitä tarkoittaa eri-ikäisten lasten ja nuorten ohjaaminen, ymmärtäminen, tukeminen ja taitava kannustaminen.